Monday, September 01, 2014

Ladang Kurma, Mekah.

Assalamualaikum,

Jom kita tengok macam mana suasana ladang kurma di tanah suci Mekah...Begitu hebat kuasa Allah...tanah tandus seperti tanah mekah ni, pokok kurma hidup subur di sini...

Gambar ni diambil masa kami melawat ladang kurma. Pokok kurma macam pokok kelapa sawit...dalam ladang kurma tu ada saluran air macam sungai yang cantik...air nya pun jernih, kami pon berjalan jalan la kat situ.

Kat situ mestilah ada kedai jual kurma kan, so macam macam jenis kurma pun ada la. Tapi mutawif kata kat sini mahal, so kami tak beli kurma kat sini...kami beli kurma kat town lain :) 

ohya, kalau singgah sini jangan lupa rasa teh kurma freee...sedap tau. macam boleh buat sendiri je....yum yum !

ok enjoy picture. sebenarnya segan, muka nurul aina macam terbakao. hahaha..kita bakaoo...

















Ok, time ni sebenarnya kawan kawan lain tengah sibuk cari kurma, saya pulak sibuk nak ambil gambar kat port melepak ni...dah macam cerita saudagar arab arab duduk di singgah sana sambil makan kurma dan air...cewah..











Mengemis Kasih, Nazrey Johani feat Far East.

lagu bagi pengemis pengemis macam kita...

Bila dengar lagu ni, sayu gila hati ni...rasa nak nangis...dengan diri yang tak cukup sabar, tak cukup bersyukur, tak cukup amalan, tak cukup patuh dengan perintah Allah...tetapi..Allah tetap sayang...sayang...dan sayangkan hambanya...

ya Allah jadikanlah kami semua hamba yang taat dan insan yang soleh... 



Lirik Lagu Mengemis Kasih- Raihan
Tuhan dulu pernah aku menagih simpati
Kepada manusia yang alpa jua buta
Lalu terheretlah aku dilorong gelisah
Luka hati yang berdarah kini jadi parah

Semalam sudah sampai kepenghujungnya
Kisah seribu duka ku harap sudah berlalu
Tak ingin lagi kuulangi kembali
Gerak dosa yang menhiris hati

Tuhan dosa itu menggunung
Tapi rahmat-Mu melangit luas
Harga selautan syukurku
Hanyalah setitis nikmat-Mu di bumi

Tuhan walau taubat sering kumungkir
Namun pengampunan-Mu tak pernah bertepi
Bila selangkah kurapat pada-Mu
Seribu langkah Kau rapat padaku


 

 

 






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Designed by Alieff Artwork