WE ARE BLOGGERS UNITED

Sunday, March 21, 2010

Aktiviti Menggambar, Pendidikan Seni Visual.

Macam biasa lah, aku bukan ada idea sangat nak ajar budak-budak ni apa time subjek pendidikan seni. So, aku selalu rajinkan diri tengok dekat internet untuk hasilkan seni kraf yang baru dan pelik-pelik.Kali ni aku buat aktiviti menggambar , menghasilkan gambar pokok menggunakan pelbagai teknik iaitu gunting tampal (kolaj) .

Tajuk : Tanya Sama Pokok
Bidang : Menggambar
Step : 
  1. Nyanyi lagu : Tanya Sama Pokok : Versi Yuna (cari dalam internet)
  2. Menari dan membuat gaya pokok
  3. Soal jawab dan mengenal bahagian-bahagian penting yang ada pada sebatang pokok
  4. Kenalkan bahan dan alat yang diperlukan dalam menghasilkan gambar pokok
  5. Tunjukcara menghasilkan gambar pokok oleh guru
  6. Murid menghasilkan gambar pokok dengan bantuan guru
  7. Guru beri hadiah kepada murid yang menghasilkan karya yang terbaik



Gambar-gambar ceria budak-budak aku buat seni kraf ;)


Cool tak? Pernah tengok gambar pokok guna tangan? Tak pernah kan...hehehe..chow dulu.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Designed by Alieff Artwork