WE ARE BLOGGERS UNITED

Monday, July 04, 2011

Panggilan Temuduga Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran !

Salam. Waoh.

Saya nak melompat kelegaan nih..walaupun hati resah memikirkan temuduga yang bapak penting dalam hidup nih. Akhirnya...saya dapat juga panggilan temuduga suruhanjaya perkhidmatan pelajaran ! Hoyeah...alhamdulillah, terima kasih !

Maunya saya tak lega, sebab antara kawan kawan yang lain saya seorang je lagi yang dikira terakhir sekali dapat panggilan temuduga nih...mampuss lah kalau tercicir wo...gred gaji pun tak naik wo. Sekarang ni masih bergelar Guru Sandaran Siswazah Terlatih tau. Kalau nak buang title sandaran tu kena pergi temuduga SPP dulu wooo..pastu barulah bergelar Guru Siswazah Terlatih secara rasminya...

Sekarang ni kehidupan sebagai seorang cikgu rasanya macam pack sangat. Hidup macam menyelit di sebuah tin sardin. RPH pun terkejar kejar nak tulis...persediaan mengajar pun makin lama makin takde masa, kenapa ? terlampau banyak sangat aktiviti yang nak dirancang..semuanya nak bikin cepat sahaja...ouuh..saya sangat tak suka bila ada orang cakap kerja jadi cikgu ni senang...

Disebalik kesibukan yang melanda diri serta kecelaruan emosi yang bernanah nanah, saya kena juga tabah kan diri untuk pergi temuduga SPP nih. Semoga saya berjaya ! InsyaAllah...semoga Allah permudahkan jalan hidup saya ni...sekarang pun dah terasa berat, apatah lagi ujian ujiannya yang lain...Maha Esa, Allah kau maha pengasih !


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Designed by Alieff Artwork